5 Şubat 2015 Perşembe

Laleli Kilim Desenli Çetiğim

LALELİ KİLİM DESENLİ ÇETİĞİM:
"Kilim desenli çetik nedir?" önce buradan başlayalım değil mi? Kilim desenli dediğim çetikler: yan tarafları çizgi halinde olan veya örneği kilim desenini andıran çetiklerdir. Bu sayfada kilim desenli laleli çetiğimin motifini ve fotoğraflarını paylaşacağım. Örecek olanlara kolay gelsin şimdiden...


Çetiğimin bitmiş hali böyle oluyor. Bu hale gelmeden önce neler yapıyorum?


Öncelikle başlangıç noktamız burası oluyor. Peki bu motif çizimi neyi anlatıyor değil mi? 0 olarak çizdiğim yerler ördüğüm patikte kırmızı-beyaz-yeşil olarak örülen yerleri ifade ediyor. X işareti koyup sonradan mavi kalemle karaladığım yerlerse çetiğin yan kenarlarında siyah iple ördüğüm yerleri anlatıyor. Ben bu çetiğin sağ ve sol yanlarında motiftede görüldüğü gibi 7 ilmekten oluşan bir örnek uyguladım. Peki şişe 7 ilmek atarak mı başlıyorum? Kesinlikle hayır. 7 ilmeğin sağ ve sol yanlarına ayağın büyüklüğüne göre 1'er siyah veya 2'şer siyah ilmekte atarak çetiğime başlıyorum. Yani özet geçersem: 2 şişimin üzerine 1 siyah, 3 kırmızı, 1 siyah, 3 kırmızı, 1 siyah ilmek atarak başladım. Saydınız mı kaç ilmekle başladım. Ben söyleyeyim: Bu çetiğe iki şişimin üzerine 9 ilmek atarak başladım. Daha detaylı açıklamayı böyle kilim desenli bir çetik başladığım zaman fotoğraflarını çekerek bu sayfada yayınlarım. Bilmeyenlerin daha iyi anlayacakları kanısındayım... Devam edelim!


Peki bu motif ne? Bu motifin ne olduğunu çetiğimin fotoğrafına yeniden bakarsanız daha iyi anlayabilirsiniz. Bu motif çetiğimin orta kısmında ön ve arkada yer alıyor. 


Bu fotoğrafa bakarsan, şimdiye kadar anlattıklarımın özeti burada. Yukarıda yeralan örnek çetiğimin sağ ve sol yan kısmında yer alan motif. Aşağıdaki örnek ise çetiğimin ön ve arkasında orta kısmında yer alan motif.


Evet, haklısın. Bu da çetiğimde uyguladığım lale motifi. Yani bu çetiği örerken sağ ve sol kenarlarda ayrı motif, ortada ön ve arkada 3'er ilmekten oluşan ayrı motif ve lalelerden oluşan ayrı bir motif var. Bilmeyenler için bakınca zor gibi gelebilir. Aslında beşşiş çetik örmeyi biliyorsanız kilim desenli çetikte örebilirsiniz. Ama beşşiş çetik örmeyi bilmiyorsanız ilk başladığınızda kilim desenli çetiklerden başlamayın, önce kolay örnekler arkasından ağır örnekler gelsin. Bir kere böyle kilim deseni uygulayarak örerseniz arkası gelir. 


Açıklamalarım bu çetik için bu kadar. Şimdi fotoğraflara geçiyorum. Benim çok beğendiğim bir örnek bu. Umarım sizde beğenerek örersiniz. Örecek olanlara kolay gelsin.  Kilim desenli çetik örmeyi ilk defa deneyeceklere ufak bir önerim: Kesinlikle ama kesinlikle başlangıçta attığınız ilk ilmekleri çok sıkı atmayın ve çok sıkı örmeyin. Çok sıkı örerseniz çetik ucu çok dar olur ve ayağınıza girmez. İlmek arttırmasınıda şöyle yapıyorum: 1 tur 4 şişimle dönerken 4 ilmek arttırıyorum, 2. tur döndüğümde hiç ilmek arttırmıyorum. Yani özet şu: 1 tur  4 ilmek arttır, 1 tur arttırma, 1 tur 4 ilmek arttır, 1 tur arttırma. Veeee fotoğraflar geliyor!!!
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder