5 Şubat 2015 Perşembe

Kilim Desenli Sarı Çetiğim

KİLİM DESENLİ SARI ÇETİĞİM:
Nasıl ama? Güzel değil mi? Bu çetik örneği Trakya'da özellikle bohçalara konulan örneklerden biri. Tabii ki bindallı çetiğin yanında. En son geçen kış ardarda 12 tane örünce her ne kadar görmek istemediğim bir örnek olsada, çok güzel bir örnektir kendisi. Ben bu sayfada bu örneği örmek isteyenlere motif çizimiyle yardımcı olmak istiyorum...


Patiğin uç kısmında yeralan örneğin çizimidir bu. Burun kısmındaki örnek kalıcı değil, ören kişiye göre her zaman değiştirilebilir. Ben bunu kullandım. Çetiğin fotoğrafına bakarsanız orada sarıların ortasında kırmızı geçmişim. Ortasını mavi olarak çizdiğim yer fotoğraflarda kırmızı olarak gördüğünüz ilmek. Sanırım bu çizim için bu kadar açıklama yeterli...


Evet, çetik boyunca ördüğüm motif bu. Kaçmayın sakın! Karmaşık gibi gelebilir, ama gerçekten değil, motifi biraz incelerseniz mantığını anlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Birazda fotoğraflara bakarsanız, hele beşşişle örmeyi biliyorsanız bence yaparsınız. Peki bu motif kaç ilmek olunca çetikte uygulanabiliyor? Evet, güzel soru, tebrikler!!! :) :) Motifi kafanıza göre ilmek sayısıyla örmüyorsunuz. Kesinlikle ama kesinlikle 4 şişinizdeki ilmek sayısının toplamı 72 olunca bu örneğe başlayacaksınız. Başlamazsanız ne olur? Eklediğim fotoğraflarda gördüğünüz motif çıkmaz. 4 şişinizde toplam ilmek sayısı 72 olmadan bu motife başlamayın. Veyahut 72'nin üstü olarakta başlamayın. 72 ilmek olunca başlıyorsunuz. Onun dışında motif çizimini takip ederek örebilirsiniz diye düşünüyorum...


Bu patiği illa ki siyah üzerine sarı örmek zorunda değilsiniz. Aşağılarda kahverengi ile ördüğüm örnekte var. Güvezli olanınıda örmüştüm ama fotoğrafını çekmemişim. Bu renkte bir fikir olarak aklınızın bir yerinde dursun derim. Siyah ipliği ister flora ister naylon ip olarak tabir edilen iple örün farketmez. Ama örnekteki sarı rengi sakın flora ile örmeyin. Sarı renk illaki naylon ip olacak. Neden? İlmek sayısı fazla olduğu için ayağınızda küçükse flora ip çetiğinizi büyük gösterebilir. Bu nedenle naylon ipi tercih etmenizde fayda var diyorum.
Her zamanki gibi örecek olanlara kolay gelsin diyerek çetiğimin fotoğraflarına geçiyorum. 





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder